2010. június 15., kedd

Szineske :)

Újabb többszínű fonalat festettem .Kicsit több sárgát szerettem volna bele , de így sikeredett .
Vékony csipkefonal és nagyon finom puha .Szép meleg színű lett.:)
 Ha megtetszett itt megvásárolható.



A hétvégén Répcelakon jártam  egy vásárban .Igazából nem csupán vásár , sőt elsősorban fesztivál volt a rendezvény .Nevezetesen :Kalinkó fesztivál.Sok jó programmal , kézművessel .Még egy "meskás" lánnyal is  megismerkedtem .Nagyon szép selyemkendőket fest .
A kézműves termékek mellett sajnos "bucsus" dolgok is voltak .Ami ennél is sajnálatosabb , hogy a legtöbben náluk álltak sorban .Azon gondolkoztam , hogy miként is van ez.A közízlés formálja a kínálatot vagy fordítva ?
Jó élmény volt , amikor Gyula bácsi , aki a Népművészet Mestere , búgócsigákat esztergált a lábbal hajtott faesztergáján , a gyerekek és felnőttek nagy örömére .Néha izgultam , hogy a szájukba ugrik a forgács .:)

Kipróbáltam az agyagozást .Olyan könnyűnek tűnik , amikor egy vérbeli fazekas formáz egy edényt .Az agyagdarab percek alatt átalakul egy szép edénnyé.Olyan könnyedséggel , hogy az ember hajlamos azt hinni , neki is menni fog .Hát aki próbálta , tudja , hogy nem ilyen egyszerű .Biztos kéz kell hozzá .
István edényei nagyon szépek , csodálatos formájúak .Érdekes , hogy tudatosan nem használja az aranymetszést , mégis a cserepek ha elkészülnek megfelelnek neki .
Az én alkotásom egy kelta edény lett ...valahogy ... segítséggel .Kíváncsi vagyok milyen lesz kiégetve.

5 megjegyzés:

Unknown írta...

Az agyagozást én is próbáltam amikor a gyerekemet hordtam ilyen szakkörbe. Be is kellett gipszelni az egyik kezemet, úgy megerőltettem... Később már jobban ment, de mégse lettem fazekas, inkább kisplasztikákat csináltam, aztán meg kutyás szobrokat.

Namata írta...

Hű ez érdekes !!Mutatsz belőle ?

Unknown írta...

Már alig van ilyesmim. A legtöbbet elajándékoztam, de van egy yorkis tálam, majd leporolom és megmutatom.

Namata írta...

Megköszönném !Nagyon kíváncsi vagyok rá !:)

Ágnes írta...

Én kiváncsi lennék a kelta edényedre!